dimarts, 4 de juny del 2013

Breu fragment del discurs de presentació del llibre "EL RETORN DE LA PRIMAVERA.La meva experiència amb el càncer de mama"

"Aquest però, és un llibre molt diferent de tot el que he escrit fins ara, en el que he intentat plasmar una realitat gens fàcil.  M'ha portat gairebé un any redactar aquest treball. Hi ha hores i hores d’esforç perquè  escriure no és fàcil, s’ha de provar, assajar, trobar l’expressió correcta i intentar trobar el mot idoni per a dir exactament el que volem dir. I és difícil dir exactament el que volem  dir.
Per a tractar aquest tema tan delicat, aquesta prova per la que hem de passar tantes dones, em calia trobar les paraules més senzilles i més amables. Em calia alleugerir la càrrega que aquest tema porta a sobre i fer un llibre lleuger, tan lleuger com el pa de pessic o com el ventet suau que amb prou feines mou les fulles dels arbres. I per a poder-ho aconseguir he manllevat algunes frases o poemes d’alguns dels meus escriptors més estimats, on no hi podien faltar la Mercè Rodoreda o en Jorge Luis Borges.
Em calia intentar que en llegir les ratlles d’aquest llibre, que ha estat escrit des de la intimitat més profunda, el lector podés sentir les emocions que ens transmet com si fossin una experiència pròpia i fer-se-les seves. Per saber que ens passa durant aquest procés, per poder-nos fer  les coses més fàcils els uns als altres".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada